2013. november 2., szombat

Programozás_Coding

Sok féle dologról írtam már az elmúlt hónapokban. Visszanézve a korábbi bejegyzéseket, talán úgy tűnhet, "ez a nő utálja a technológiát". Ez persze egyáltalán nem így van. Nagyon is kedvelem. Sőt! Ráadásul a rengeteg praktikus lehetőség mellett, amelyet az internet kínál a mindennapokban - például a netes vásárlás, információ szerzés, újság olvasás, stb. felsorolni is nehéz lenne  - még egy nagyon fontos lehetőséget ad számomra és az egész családunk számára: a kapcsolattartás lehetőségét az otthoniakkal-, a családdal-, a barátokkal. Azt gondolom, ez hatalmas dolog.
A technikai oldalához azonban - sajnos - egyáltalán nem értek. Fogalmam sincs hogyan kell összerakni egy számítógépet, vagy hogyan kell megírni egy programot-, egy alkalmazást (App-et)... Azt gondolom azonban, ha valaminek eljött már az ideje a gyerekeim életében - a digitális technológiával kapcsolatban - akkor az mindenképpen a technológia technikai oldalával való ismerkedés, hogy legalább némi fogalmuk legyen arról, hogyan működik ez az egész.  Nem is csak a dolog technikai része miatt tartom ezt fontosnak, hanem azért is, hogy tudják: az egésznek a háttérben emberek és persze üzleti érdekek állnak; szeretném ha ezt megismerve, eltudnák majd helyezni az értékrendjükben a  technológiát / a digitalis világot, annak értékeivel és veszélyeivel együtt.
Az "ismerkedés" közben pedig akár még az is kiderülhet, hogy valamelyikőjüket nagyon érdekli a "Computer Science".
 
 
Photo: bloomu.edu
 
Néhány hónapja olvastam egy cikket arról, hogy a nagy guruk -  akiket manapság a technológia területén annak tekintünk - nem az iskolában szerezték meg a sikerhez szükséges ismereteiket. Felmérések szerint az amerikai iskolarendszerből még ma is nagyon hiányzik a "computer science/coding" oktatása. A probléma kezelése, vagy legalábbis csökkentése érdekében, létre is hoztak egy oldalt: www.code.org címmel. Az oldalon látható rövid film is nagyon érdekes, de emellett találhatunk itt olyan alkalmazásokat-, oldalakat, amelyeken gyakorolni lehet a programozást.
 
 
Néhány példa az ajánlottak közül:
-  A 10-14 éves korosztály: Tynker,
- a 8 évesek már próbálkozhatnak a Scratch-csel,
- a 10-11 év körülieknek ajánlják az Alice-t,
- középiskolásoknak ajánlják a CodeHS nevű oldalt és még lehetne sorolni őket.
 
 
Bevallom, én még nem próbáltam ezeket az oldalakat, egyenlőre csupán gyűjtöm az infókat. Aztán megnézegetve a lehetőségeket igyekszem kedvet csinálni a gyerekeimnek, hogy inkább ezzel foglalkozzanak, ahelyett, hogy játékok felett görnyedjenek, vagy a közösségi oldalakon lógjanak naphosszat... Ez a terv, aztán meglátjuk mekkora lesz az érdeklődés.
 
 
Photo: www.play-i.com
Van itt még egy - a napokban bejelentett újdonság - amit érdemesnek tartok megemlíteni, és amit kisebb gyerekeknek szánnak. Ők:  Bo és Yana. Szerintem nagy ötlet! A két kisebb gyerekem oda van értük, pedig idősebbek, mint a kitalálók által megcélzott  4-5 éves korosztály...  Ennek ellenére erősen foglalkoztat a gondolat, hogy én is beszerezzem őket.
Az ötlet egyébként azért tetszik különösen, mert a programozást valamiféle kézzel fogható módon szeretnék megszerettetni a gyerekekkel, még hozzá ezzel a két kedves robottal: Bo-val és Yana-val.
 
Íme a bemutatkozó film: https://www.play-i.com/#intro
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése