2013. december 7., szombat

Nincs menekvés?!

Kissé hosszabbra sikeredett a múlt heti lekapcsolás, mint ahogy eredetileg terveztem, mert hogy az ünnepi hangulatban töltött nyugalom, arra is jó volt, hogy rájöttem: nyakunkon a karácsony...

 Gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki mostanában "vadul" gondolkozik, vajon milyen ajándéknak örülnének a gyerekei karácsonyra. Mármint, táblagépen és okostelefonon kívül... Én legalábbis ebben a cipőben járok és akárhogy töröm a fejem-, akármi jut eszembe, folyamatosan arra jutok, ha nem valamilyen tech eszközt kapnak... csalódottak lesznek. Borzalom! A minap beszélgettem egy itteni magyar barátnőmmel, aki elmesélte, hogy 10 éves kislányuk semmi mást nem kért, "csak" egy iPad-et... és hát mit lehet tenni, ha "csak" erre vágyik egy gyerek?! Pedig az említett kislánynak, van már iPod-ja és laptop-ja is jó ideje, mára azonban "csak egy iPad-re vágyik". Ahogy a barátnőm elmesélte ezt, egyértelműen érezhető volt, hogy ő úgy gondolja: ha már így van, akkor bizony nincs mit tenni: ez lesz az ajándék. És persze ha ő így gondolja, akkor ez biztosan így jó... legalábbis neki, nekik. Én azonban teljesen értetlenül állok ez előtt az egész jelenség előtt. Mert hogy nem ez a barátnőm az első, akitől szó szerint ezt hallom "csak" erre vágyik a gyerek. Persze tudom és maximálisan elfogadom: mindenkinek más az értékrendje, más szempontok fontosak, más a gyereke, az anyagi helyzete, mások a nevelési elvei, stb. és természetesen elfogadom azt is, hogy mindenki azt csinál a gyerekével és az anyagi lehetőségeivel, amit jónak lát. Ezt nagyon fontos hangsúlyozni, mert senkit nem kritizálni, vagy felülbírálni szeretnék, teljesen tisztában vagyok vele, hogy semmi közöm hozzá. Az egyetlen dolog, ami ezzel az egész "jelenséggel" kapcsolatban rám is tartozik, az nem más mint a "nyomás", amit folyamatosan érzékelek. És ami nagyon idegesít. El kell ismerni: a marketingesek hihetetlenül jó munkát végeznek! Ennek eredményeként lassacskán olyan mértéket ér el a táblagépet/okostelefont birtokló 8-14 évesek aránya a környezetünkben, hogy egyre nehezebb például azt kitalálni, hogy ezeken az eszközökön kívül, minek örülhetnének még a gyerekeim karácsonykor. 
 
Ma - hogy a gondolkodásnak új lendületet adjak, na meg hogy haladjak is a karácsonyi teendőkkel - elmentem vásárolni és ötleteket gyűjteni. Ennek jegyében bementem néhány olyan üzletbe is, ahova egyébként soha (mondjuk, mert messziről ordít róla, hogy nem az én műfajom). Így keveredtem be egy Justice nevű üzletbe, ami nagyobbacska lányoknak-, kiskamaszoknak kínál - elképesztő színekben és mennyiségben - ruhákat. Legalábbis azt  hittem máig, hogy csak ruhákat. Arra gondoltam, ha találnék valami (elfogadhatóan) különlegeset a kislányom számára, az tényleg igazi meglepetés lehetne... mert "anya ilyet soha nem vesz" egyébként. De amint beléptem a hatalmas üzletbe, azonnal rá kellett jönnöm, hogy tévedtem: itt nem csak őrült színes ruhákat árulnak, hanem őrült színekben-, millió féle kiegészítőt is kínálnak kis- és nagyobbacska lányok tech cuccaihoz. Nem bírtam megállni, hogy lefotózzak közülük néhányat és ide tegyem őket megmutatni. 

Íme:
 
Igen, ez egy fejhallgató...


Szintén néhány fejhallgató: pandás és strasszos

Csuklóra akasztható kis telefontartó, amiben némi készpénzt, vagy bankkártyát is el lehet helyezni




iPad 2 és 3 tartók

Megint csak iPad tartók

iPod Touch 4  tokok...

e-könyv tartó és iPad tok

Ismét néhány csuklón hordható (okos)telefontartó
és még egy csodálatos fejhallgató...


Ekkora "sokk" után hazajöttem. Úgy tűnik, nincs menekvés...


De én azért még mindig nem adom fel! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése