2013. április 30., kedd

Ma megint egy szomorú hír...

Jó ideje kerülgetem a "közösségi háló" témát...   Nem egyszerű. A gondom az vele, hogy hogyan fogjak hozzá. Túl sok kérdés foglalkoztat, nagyon összetett a téma. De ma újra itt egy nagyon szomorú hír - egy brit diáklánnyal kapcsolatban - úgyhogy muszáj belefogjak! Engem nagyon megviselnek az ilyen történetek, de talán mondhatom, meg is ijesztenek. Bizonyára pont azért mert a gyerekeim ilyen-, vagy majdnem ilyen korúak, és ez az időszak még előttünk áll. Sajnos nem lehet azt mondani, hogy ritkán lehetne hallani az interneten zajló zaklatás miatt öngyilkosságot elkövető kamaszokról. Az is igaz, hogy ezek a hírek - elsősorban innen, az Új Világból - származnak... Nem tudom - ez nálunk - Magyarországon mennyire téma. Itt az iskolákban rendszeresen az, főleg a felső tagozatban és a gimiben. Emiatt gondolom, hogy komoly oka van, hogy ennyire komolyan veszik ezt a kérdést. Valószínűleg nem annyira ritka esetek ezek - legalábbis a kevésbé súlyosak - mint amennyit a médiában olvashatunk róluk.
A témáról készült egy film is, ami szerintem nagyon-nagyon jól megmutatja, hogyan juthat el egy kamasz oda, hogy a közösségi oldalakon ellene irányuló zaklatás-, sértegetés miatt akár öngyilkosságot kíséreljen meg. Miután láttam ezt a filmet, hetekig gondolkoztam rajta: mennyire más ma egy kamasz élete - legalábbis sok szempontból - mint a miénk volt, még az "internet korszak" előtt. És hogy nekünk szülőknek mennyire kevés fogalmunk van erről - úgy értem - hogy milyen ebben a világban kamasznak lenni, de főleg, hogy szülőként hogyan kell ezt "jól kezelni". Arra gondoltam ezt a filmet ajánlom megnézésre elsőként, anélkül hogy "sokkolni" vagy ijesztgetni szeretnék bárkit. A film címe: Cyberbully,  2011-ben készült, úgyhogy elég frissnek mondható a témában. Sajnos magyarul nem találtam meg, illetve felirattal - ha jól látom - le lehet tölteni; ezt azonban nem ismerem... de a youtube-on mindig fent van...  Szerintem kamasszal is érdemes megnézni. Sőt! Jó alkalmat adhat egy kiadós beszélgetésre a témával kapcsolatban.
A film után pedig jöhet a közösségi oldal téma! Úgy gondolom ez folyamatosan jelen lesz itt, mert a közösségi oldalak háza táján mindig történik valami, amiről szülőként mindenképpen érdemes/kell/jó tudni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése